Een laatste groet


MARC
MARC
    Woerden 4 maart 1982                         Dordrecht 26 januari 2019




Lieve, lieve, lieve Marc,


Een paar uurtjes voor jouw overlijden was je nog bij mij. We hebben veel gelachen die middag, maar ook serieuze gesprekken gehad. Met name over je hart. Je twijfelde over een eventuele volgende ingreep.
Je zei:  ‘Ik voel me goed, waarom zou ik dat doen?’
Ik denk dat je daarin gelijk had.
Je nam je werk heel serieus, wilde je baan niet verliezen. Na drie weken ging je weer aan het werk in plaats van twee maanden thuis te blijven. Je miste je werk zei je.

Je maakte je nogal druk over mijn aanstaande verjaardag. Ik moest nu wel eens een keer zeggen wat ik wilde. Het moest nu geregeld worden. We bespraken Barcelona en Londen. Maar jij vond het ook fijn om Ruby, jullie labrador, mee te nemen. Dus misschien iets dichterbij.
We liepen nog even door mijn appartement om te kijken of je nog iets leuks zag voor je nieuwe stek. Je zei:
‘Ja, ik zie wel wat, maar we hebben eigenlijk geen plaats. Ik zal eens met Mariska overleggen.’

Je was altijd een grote steun voor me als ik verdrietig was.
Je belde me zelfs zo nu en dan in je pauze van je werk.
Je stond zo optimistisch en vrolijk in het leven.
Je was zo makkelijk en vriendelijk in de omgang.
Je had een lief karakter.
Je deed geen vlieg kwaad en probeerde het iedereen naar de zin te maken.

Je grote hobby was reizen. Australië was je lievelingsland waar je je helemaal thuis voelde. Je woonde tien jaar in Perth en omgeving en hebt daarvan het laatste jaar rondgereisd door heel Australië en de Outback vond je geweldig. Hoe minder onverharde wegen hoe fijner.
Alles wat hier gebeurd is de laatste drie jaar heeft jou teruggebracht naar Nederland, hier woonde je de laatste twee jaar.

Autorijden vond je ook prachtig. Het kon niet ver genoeg zijn. En toen je nog klein was vond je in de ‘file staan’ geweldig. Maar daar kwam je van terug.

Een van mijn dierbare herinneringen is dat jij plotseling voor onze deur stond in Voorschoten vanuit Australië.  Zomaar om ons te verrassen. En je zus Nicole speelde het spel mee. Zij haalde je op van Schiphol en bracht je hier. We waren enorm verrast en trots.

De berichtjes en bloemenzee, aanwezigheid van vrienden en familie zeggen genoeg over wat voor persoon jij was. De belangstelling was overweldigend en tot grote steun voor ons.
De mooie toespraak van je zus Nicole. De mooie woorden van je vriend Rob.
En Mariska die de moed had om toch te spreken ondanks de moeite die het haar kostte.

Ik weet lieve Marc dat jij het liefste hebt dat ik doorga met mijn leven. 
Dat je mij ziet dansen en gelukkig zijn. Ik zal mijn best doen.

Het ga je goed lieve Marc.
Wat ga ik jou, je humor en je lach missen.  
Geef papa een dikke knuffel van ons.

Liefs Mama XXX









10 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi geschreven Carina. Heel veel sterkte en kracht in deze moeilijke en vedrietige tijd. Liefs Ingrid

Anoniem zei

Beste Carina,
gecondoleerd met het verlies van jè lieve zoon Marc
Heel mooi geschreven.
Ik wens je heel veel kracht om dit grote verlies, weer eens te kunnen dragen.
Ik ben er verdrietig van.
Heel veel liefs
Dorothé

Carina Habets zei

Beste Dorothe,

Dank je. Het is zwaar. Maar ik koester de mooie herinneringen aan mijn twee prachtige mannen.

Liefs
Carina

Carina Habets zei

Dank je Ingrid.
Ook voor het telefoongesprek gisteren. Tot snel.

Liefs
Carina

Bo zei

O en auw Carina..ik voel de schok en je grote blije dankbare onvoorwaardelijke moederliefde voor Marc, je Marcante zoon, dankzij alles wat je schrijft. En wat je mij tussen de regels door laat voelen..Alle Kracht en Liefde nu voor jou..Bo

Unknown zei

Lieve Carina,wat een verschrikkelijk nieuws. Kan het niet geloven, hoe erg dit is. Heel veel sterkte. Dikke knuffel

Anoniem zei

Beste Bo, ( gisteren schreef ik al een berichtje naar jou, maar niet doorgekomen zie ik nu).
Dank je voor je bericht. Heel mooi verwoord.
We zien elkaar snel. Carina🌹

Anoniem zei

Ongelofelijk indrukwekkend geschreven. Lieve Carina, we wensen jou en je naasten heel veel sterkte met dit grote verlies.

yvonne en Jan zei

Wat een vreselijk bericht. Heel erg voor je om zo'n lieve zoon te verliezen. Wij wensen je heel veel sterkte om dit te verwerken. YVONNE

Anoniem zei

Lieve Carina,
4 maart staat nog altijd op onze kalender...
Het zal niet alleen een stormachtige maar ook verdrietige dag voor je zijn.
Wat heb je Marc in je blog mooi en liefdevol beschreven. Zo leer ik hem toch nog wat beter kennen.
Veel sterkte en liefs voor jou
En ook Nicole en Mariska 💝

Van Mariette (Nuth Nijmegen)