Memorandum Gilbert 28 november 2017


Memorandum Gilbert, overleden op 28 november 2016




Vandaag is het precies een jaar geleden dat jij aan je lange reis begon.

Mijn lieve maatje, mijn alles, de liefde van mijn leven. 
Wat mis ik de schaterlach die jij mij gaf. Met je speciale humor zorgde jij ervoor
dat mijn lach soms door de muren heen galmde. 

Tijdens je ziekte hadden we veel mooie momenten. Veel gereisd.
Antwerpen, London, Amerika, Duitsland, Barcelona. 
Samen met de kinderen weekendjes weg.
Musea bezoeken, vooral het Rijksmuseum sprong eruit. 
Terug naar je studententijd TH Eindhoven. Wat was de omgeving van de TH veranderd.
Ook  stopten we bij jouw studentenhuis.
We gingen naar de plek waar we samen onze beginjaren doorbrachten. Het appartementen-
complex in Eindhoven. Nicole was onze chauffeur, ons maatje en steun in die dagen.
Marc, die als super verrassing opeens voor onze deur stond vanuit Australië. 
Broer en zus hadden dit samen bekokstoofd. We hadden niks door. 
'Waar kom jij vandaan?' vraag ik enigszins verdoofd.
'Uit de lucht,' lachte hij.
Marc wat maakte jij ons blij en gelukkig op dat moment. 

Dit jaar heb ik veel geleerd over mezelf. Door het gemis van jou Gilbert leerde ik
naar mezelf te kijken zoals ik nog nooit naar mezelf gekeken heb. Dat heeft me 
veel goeds gebracht. Ik ging op zoek naar mezelf. Wie ben ik? Wat is mijn pad?
Ik ontdekte dat schrijven echt mijn passie is. Schrijven is mijn stem.
Mijn volgende boek is in de maak.
Met jouw energie kan ik verder.
We zullen voor altijd met elkaar verbonden zijn en dat geeft mij kracht. 

Mijn herinnering aan jou blijft leven, je bent voor altijd in mijn hart.
Dank je dat ik mijn leven met jou mocht delen.


11 opmerkingen:

Anoniem zei

Carina, dit is heel mooi geschreven. Het gemis van Gilbert is ook onvoorstelbaar. Ook wij missen hem en denken regelmatig met plezier terug aan de tijd dat hij nog bij ons was. Wij wensen jullie veel sterkte vandaag en voor de toekomst. Monique en Léon.

yvonne en Jan zei

Prachtig prachtig. Je kunt inderdaad heel goed je gevoelens onder woorden brengen. Kijk uit naar je volgende boek.��

Unknown zei

Time flies. Alweer een jaar verder.
Mooi geschreven Carina. Jij bent in dat jaar jouw eigen koers gaan varen. Chapeau en blijf dat vooral doen. De wereld heeft nog zoveel te bieden.

Marie-Claire zei

Mooie tekst. Ik vind je krachtig en sterk. Veel liefs. Marie-Claire

Nicole Roozendaal zei

Mooi geschreven mam, de (trieste) mijlpaal van een jaar ben je goed doorgekomen. Tot straks x Nicole

Unknown zei

Heel veel sterkte gewenst!

Carina Habets zei

Dank jullie wel voor je mooie woorden. Het is hartverwarmend. Het raakt me. Met zoveel prachtige mensen om me heen gaat het lukken.

Marleen van der Drift zei

Prachtig geschreven Carina, veel sterkte en blijf schrijven.

Unknown zei

Zo zacht zo liefdevol....zo menselijk. Mooi Carina

Céline Habets zei

Wauw heel mooi geschreven Carina! Ben benieuwd naar je boek����

Carina Habets zei

Dankjewel Chantal, Celine en Marleen